Washington DC

27 september 2014 - Washington D.C., Verenigde Staten

Op donderdag hebben we een aantal musea bezocht nadat we door David zijn weggebracht naar de metro en George ons heeft uitgezwaaid en gisteren zijn we gestart in het Capitool. We hadden geen kaartjes gereserveerd, maar George zei al dat we heel onnozel moeten doen, dat we dan toch wel een rondleiding krijgen. We kwamen binnen, stappen in de rij van mensen zonder reservering, krijgen kaartjes in onze handen gedrukt door een dame en zijn toegevoegd aan de rondleiding. Yes!

Daarna de metro in richting Arlington Cemetry. Het graf van de Kennedy's bezocht, dat hoort zo als je toerist bent. Het Witte Huis bezocht, waar we voor de zoveelste keer Jehovah's Getuigen tegen komen, die hun geloof op de nieuwe manier staan te verkondigen. Gesprekje gehad met twee van hen, heb maar niet gezegd dat ik uitgesloten ben. Ze waren lyrisch over mijn haar, als ik dat had verklapt was dat in één keer over. Ik schat in dat ik in de drie weken dat we hier zijn wel een keer of 15 ben aangesproken over mijn haar. "Look that haircut! I love it!" Dus Miranda moet de volgende keer visitekaartjes meegeven van C'est Ca! Of hier een vestiging openen.

's Avonds moesten we van George Vietnamees gaan eten, we kregen een soort van Noedelsoep. Erg lekker. Nadat we een half uur in gevecht zijn geweest met de stokjes vraag ik toch maar even hoe de Vietnamezen zelf noedels eten. "That's much easier with a fork! Shall I get one for you?"

Nadat we weer zijn opgehaald door George, super service!, hebben we nog enkele uren met onze medebewoners gepimpeld. Alan was jarig en dat moet gevierd worden.

Vandaag gaan we weer richting Nederland. We vliegen on 17.55 uur dus we kunnen vooraf nog naar het Air en Space museum (naast het vliegveld) waar we de Spaceshuttle kunnen zien.

Het was tot nu toe een geweldige reis. Ik vrees dat het niet de laatste keer is dat we de US hebben bezocht.  Maar ook weer fijn om weer naar huis te gaan naar de kiddo's en kleinkiddo's!