Williamsburg

22 september 2014 - Williamsburg, Virginia, Verenigde Staten

Nadat we aan zijn gekomen in Williamsburg bezoeken we de Main Street van Colonial Williamsburg. Dat is een gebied met een lengte van meer dan 2 kilometer dat gebouwen bevat, authentieke en gereconstrueerde,  van 1699 tot 1780. Hierin hebben ze een hele horde acteurs losgelaten die uitbeelden hoe ze in die tijd leefden. Erg boeiend.

We hebben een erg mooie suite, midden in het dorp. http://Www.fifeanddruminn.com Erg luxe en schoon.

De dag hierna zijn we naar Jamestown gegaan. John Smith, een Engelsman, heeft hier in 1608 een kolonie gesticht. Hij kwam daar in contact met de Indianen en raadt eens wie hem daar van een executie heeft gered? Pocahontas! Zij legde haar hoofd op het zijne om te beletten dat ze hem onthoofden.

In Jamestown zijn er allemaal interessante opgravingen gedaan, zodat je een beeld krijgt van die periode. Nog een museum erachteraan en dan heb ik wel weer genoeg geschiedenisles gehad. Tijd om met een flesje vino een terras op te duiken in Williamsburg, nadat we via de Colonial National Parkway zijn teruggereden. Diner bij The Fat Canary, zeker bezoeken als je in de buurt bent!

1. Fam. Kouwenberg:
    25 september 2014
    ohh wat romantisch hè van Pocahontas!